Om een website hoger te krijgen in Google zijn een aantal activiteiten nodig.
Doelen / keywords
Het SEO proces start met het bepalen van de doelen van de website. Aan de hand van de doelen worden samen met u de belangrijkste trefwoorden bepaald.
Keyword analyse
De belangrijkste keywords zijn bekend en keyword combinaties (longtail) worden in deze dienst in beeld gebracht. Er wordt onderzocht wat de concurrentie doet op een bepaald keyword en wat de zoekvolumes zijn op die keyword combinaties. Aan de hand van deze gegevens wordt een actieplan opgesteld.
Nulmeting en verbeterplan
Er zijn meer dan 300 factoren die van invloed zijn op de zoekmachine posities. De site wordt technisch doorgenomen en door middel van tools en gezond boeren verstand komen we op verbetervoorstellen (Quickscan).
Als we weten welke pagina op welke zoekwoorden geoptimaliseerd moet worden kan een uitgebreide SEO scan (nulmeting) gedaan worden.
SEO copywriting (webteksten schrijven)
Naast techniek speelt de content een grote rol. Onderzocht wordt (aan de hand van een zelf geschreven document) of de content ‘SEO compliant’ is. Samen met u worden de teksten geoptimaliseerd voor de gekozen keywords.
SEO linkbuilding
Een belangrijk onderdeel is de populariteit en waardering van een website (60 % verantwoordelijk voor de vindbaarheid). Linkbuilding zorgt voor het verhogen van deze populariteit.
Linkbuilding is het genereren van inkomende links naar uw website. Dit kan eigenlijk op twee manieren:
- Gaan bedelen voor links, zoals bij de bekende startpagina’s. Op zich is hier niet zo veel fout mee. Als er weinig concurrentie op de gewenste zoekwoorden zijn, is het zelfs vaak wel genoeg. Nadeel is alleen dat elk bedrijf dit kan, en op lange termijn dus niet zo veel voordeel oplevert.
- Linkbait uitgooien, en op die manier hopen dat interessante websites naar u gaan linken. Het voordeel hiervan is dat er sites naar u kunnen gaan linken die veel meer waarde hebben dan de eerder aangehaalde startpagina’s. Dit betekent weer op lange termijn meer concurrentievoordeel.
Linkbuilding wordt over het algemeen als het moeilijkste onderdeel gezien van SEO. Samen met u wordt een strategie bepaald voor de juiste linkbuilding activiteiten.
Monitoring, analyse, rapportage en onderhoud
SEO behoeft onderhoud. Eén maal per maand (of meer als dat gewenst is) worden een aantal metingen verzorgd. Aan de hand van deze metingen, worden verbeter voorstellen gedaan. De techniek wordt in de gaten gehouden met Google Webmaster Tools (crawler fouten, snelheid, sitemap, gebruik maken metatags etc.) en met een quickscan van de code.
Met behulp van o.a. Google Analytics worden (trends in) bezoeken en trefwoorden geanalyseerd. Ook worden huidige posities van trefwoorden in beeld gebracht. Dit leidt tot rapportages en verbetervoorstellen die we met u bespreken. Deze verbetervoorstellen kunnen door de webmaster (en dat zijn wij ook graag) in uw website overgenomen worden.